Nyheder

Låsby Boldklub Badminton og Bordtennis har opstillet følgende retningslinjer for deltagelse i holdtræning under Covid-19 / Corona-virus pandemien. Myndighedernes retningslinjer, restriktioner og påbud vil til enhver tid altid tage precedens, hvor disse måtte blive mere restriktive.

Klubbens retningslinjer er opsat for at vi bedst kan passe på hinanden, og stadig nyde at spille badminton og bordtennis som holdsport i klubbens regi. Overholdelse af retningslinjerne er dog en betingelse for at afdelingens bestyrelse kan stå inde for at åbne badminton/bordtennis-aktiviteten igen.

OBS: Der vil være obligatorisk afkrydsning af fremmødte til ALLE træninger (for evt smittesporing). Så alle deltagere SKAL være meldt på hold inden første trænings-deltagelse.

Covid-19 retningslinjer

For Låsby Boldklub Badminton & Bordtennis

Per 19. august 2020

Retningslinjer for deltagelse i hold-aktivitet

I tillæg til myndighedernes gældende anbefalinger, retningslinjer og påbud

Generelt:

Sprit hænder af løbende…!

·       Som det første når du kommer ind i hallen, som det sidste når du forlader hallen.

·       Før, under og efter spil/træning

·       Sprit også hænder før og efter et besøg i omklædningsrum/toilet (også for bare at tage vand fra vasken)

o   Klubben har indkøbt håndsprit der opbevares i klublokalet - hentes ned i hallerne til hver træning

o   Hallen har indkøbt håndsprit-automater der er sat op ved døren til hver omklædning

o   Brug dem..!!

Før træning:

·       Klæd om hjemmefra - undgå brug af de fælles omklædningsrum i hallen, hvis overhovedet praktisk muligt

·       Medbring og brug kun eget udstyr, som ketcher, bordtennisbat og drikkedunk.

·       Undgå at klumpe taskerne rundt om samme bænk.. spred jer ud langs hele hallen (brug væggen modsat omklædningsrum)

·       Sprit hænder af inden træning.

Under spil/træning:

·       Sprit af, sprit af, sprit af…!

·       Hold afstand hvor muligt, 1-2 meter. Også under fælles instruktion.

·       Undgå bevidst fysisk kontakt - både under spil, men også under instruktion/træningsøvelser

·       Aflevering af fjerbold til medspiller/modstander skal ske med ketcher.. ikke hånd-til-hånd

·       Fjerbolde bliver sat frem på en bænk af én udpeget person, så ikke alle skal have fat i samme rør/slåboldkasse samtidig.

·       Bordtennisbolde benyttes kun til spil mellem samme spillere.. Ny modstander = nye bolde (brugte bolde lægges i en spand)

Efter træning:

·       Sprit af…

·       Brugte fjerbolde samles fortsat i slåbold-kasserne, men må IKKE sættes i fugt-skabet. Skal sættes i mellemgangen ved herre-omklædningen

·       Rengøring af benyttede redskaber, vaskes/aftørres med vand/sæbe/desinfektionsmiddel

o   Netkant, net-stolper, boldkanoner, bordtennis-borde/bolde - brug engangshandsker under rengøring.

o   Klubben har indkøbt desinfektionsmiddel til rengøring - står i sprayflasker i klubbens lokale.

Badminton og Bordtennis-udvalget

v/Mikael Kolbe, Formand